Nyhed – Opstart af yoga hold

Efter sommerferien kan vi igen tilbyde Yoga i Herskind Boldklub og det er vi rigtig glade for. Yoga har faktisk været efterspurgt i en længere periode. Vores nye Yoga instruktør hedder Dorthe Dalgas, og du kan allerede nu læse lidt om det kommende hold og lidt omkring Dorthe.

Tilmeldingen til det nye hold åbner umiddelbart efter sommerferien og Yoga holdene flytter ind i Kultursalen på skolen som passer lidt bedre til formålet end hallen.

Hatha Yoga for begyndere/let øvede
Har du længe tænkt på at prøve yoga? Eller har du lavet yoga før, måske for mange år siden? Så er dette holdet for dig. Yoga er forebyggende og kan afhjælpe mange af de skavanker, den moderne livsførelse påfører kroppen. Vi arbejder med blide bevægelser og klassiske asana (yoga stillinger), og du vil langsomt mærke, hvordan kroppen begynder at løsne og åbne op for muskler og led. Du vil opleve at få større mobilitet og bevægelighed, en bedre holdning, forbedret åndedræt og øget balance. Du får styrket knoglerne og musklerne samtidig med, at vi stimulerer kredsløbet, nerverne og de indre organer. Vi runder hver gang af med en dejlig afspænding og vejrtræknings øvelser til krop og sind, så fysiske og mentale spændinger bliver løsnet, og du oplever indre ro og balance. Hatha yoga er en spændende måde at udfordre din egen krop på.

Alle kan deltage, da undervisningen bliver tilpasset deltagernes evner og behov.
Holdet er for både mænd og kvinder.
Husk behageligt tøj du kan bevæge dig i, yogamåtte og tæppe til afspænding.

Mandage: 19:30-21.00 Start 6/9 med 12 mødegange (ferie uge 42)
Onsdage: 16:30-18:00 Start 8/9 med 12 mødegange (ferie uge 42)

Biografi
Jeg startede min yoga rejse som teenager i 80’erne og har siden da løbende fordybet min viden og forståelse med uddannelser, retreater og internationale kurser. Jo mere jeg lærer, jo mere forstår jeg at yogaen er et livsstudie og jo mere nysgerrig bliver jeg efter at lære mere. Yogaen er for mig en leveform og den ser på mennesket som en helhed. Yogaen tilbyder igennem fysiske asanas (stillinger), pranayama (vejrtrækning), mindfulness, sutras(læretekst) og meditation redskaber der gør det lettere at håndtere daglige problemstillinger og det at være menneske.

Jeg har tilbragt de sidste 25 år i USA og er yogauddannet der med baggrund i Iyengar, Integral Yoga og Yin Yoga. Jeg har undervist i yoga for stress management ,stoleyoga, yin, hatha, restorativ, yoga Nidra og meditation på blandt andet hospitaler, brandstationer, plejehjem og kommuner.

Jeg brænder for at undervise i den blide og mindfulde yoga, da jeg føler det er der man lærer at være tilstede i øjeblikket og har tid til at nå at mærke sig selv. Jeg har anvendt yogaen som behandlingsform til at håndtere både fysiske skader og spændinger såvel som psykiske udfordringer såsom stress, angst og depression. Yoga for mig handler om at skabe forening, fred og harmoni imellem body og mind. Yoga handler om at finde ind til kernen, og om at hvile i sig selv. At accepterer den man er, som man er, i det givne øjeblik.